Beskrivelse
Detaljer
Grafisk designhjelp for deg som ikke er profesjonell designer.
Man trenger ikke være utdannet designer, for å ha gode ideer. Lager du en skisse, hjelper vi deg med det tekniske designet. Vi kan hjelpe til med design og utforming av deres messevegg rollup, plakater, bannere, messestand, osv.
En ordinær, enkel design av en roll-up inkludert en korrektur, klarer vi i de fleste tilfeller å gjøre på en halvtime, altså kr. 400 eks.mva. Om det er mer enn 5-6 elementer og behov for 2 eller flere korrekturer kan det fort gå en time eller mer. For mer krevende design priser vi pr. halvtime medgått tid.
Les også:Slik lager du selv roll-up ogVår guide for best mulig lesbarhet
Slik gjør vi det best sammen:
(1) Du lager en skisse; det kan være på papir som du tar bilde av, i powerpoint/word eller annet, som du kan sende til oss.
(2) Inkluder bilder, logoer, tekst (sjekk korrektur), eventuelle fargekoder og skrifter (fonter) som du sender samlet til oss i en e-post (se kontakt oss).
(3) Gi oss gjerne litt utfyllende informasjon om tanker og budskapet - slik at vi får best mulig inntrykk og forståelse av ønsket kommunikasjon. Har du noen tidsfrister?
NB:
- Påse at bilder har høy oppløsning. For bruk på rollup i full bredde anbefales minimum 4000 pixler for god gjenngivelse.
- Logoer og symboler ønskes som vektoriserte bilder (.ai / .eps / .pdf) da dette blir penest ved trykk.
(4) Vi bekrefter at vi forstår oppgaven evt. etterspør mer informasjon.
(5) Dere mottar forslag for gjennomgang (korrektur) normalt innen 1-2 virkedager. Da er det viktig at dere gjør en grundig sjekk og responderer tilbake.
Korrektur:
- Les eventuelle bemerkninger/kommentarer fra vår designer.
- Sjekk helhetsinntrykket og hvordan dette ser ut i forhold til den ønskede kommunikasjonen.
- Sjekk at alle tekster er korrekte. Se etter skrivefeil, tegnsetting og mellomrom.
- Er logo, objekter og bilder plasserte på riktig sted?
- Er fargevalgene riktige?
- Annet?
Ved tilbakemeldinger og ønsker om endringer: Så ønsker vi oss så presise og detaljerte tilbakemeldinger som mulig. Unngå subjektive uttrykk som “litt større, bredere, lysere, flytt lavere" (osv.), men forsøk å konkretisere med fysiske størrelser som "20 % større skrift", "plasser logo en halv logobredde til høyre" (osv.).