Designhjelp

Grafisk design (pr. 30 minutter)

kr 400,00

 
 

Varenummer: DESIGN30

Grafisk design.
Pris pr. 30 minutter designarbeid/korrekturer.

Maximum number of characters: 200

Loading...

Beskrivelse

Detaljer

Grafisk designhjelp for deg som ikke er profesjonell designer.

Man trenger ikke være utdannet designer, for å ha gode ideer. Lager du en skisse, hjelper vi deg med det tekniske designet. Vi kan hjelpe til med design og utforming av deres messevegg rollup, plakater, bannere, messestand, osv.

En ordinær, enkel design av en roll-up inkludert en korrektur, klarer vi i de fleste tilfeller å gjøre på en halvtime, altså kr. 400 eks.mva. Om det er mer enn 5-6 elementer og behov for 2 eller flere korrekturer kan det fort gå en time eller mer. For mer krevende design priser vi pr. halvtime medgått tid.

Les også:Slik lager du selv roll-up ogVår guide for best mulig lesbarhet

Slik gjør vi det best sammen:

(1) Du lager en skisse; det kan være på papir som du tar bilde av, i powerpoint/word eller annet, som du kan sende til oss.
(2) Inkluder bilder, logoer, tekst (sjekk korrektur), eventuelle fargekoder og skrifter (fonter) som du sender samlet til oss i en e-post (se kontakt oss).
(3) Gi oss gjerne litt utfyllende informasjon om tanker og budskapet - slik at vi får best mulig inntrykk og forståelse av ønsket kommunikasjon. Har du noen tidsfrister?

NB:
- Påse at bilder har høy oppløsning. For bruk på rollup i full bredde anbefales minimum 4000 pixler for god gjenngivelse.
- Logoer og symboler ønskes som vektoriserte bilder (.ai / .eps / .pdf) da dette blir penest ved trykk. 

(4) Vi bekrefter at vi forstår oppgaven evt. etterspør mer informasjon.
(5) Dere mottar forslag for gjennomgang (korrektur) normalt innen 1-2 virkedager. Da er det viktig at dere gjør en grundig sjekk og responderer tilbake.

Korrektur:

- Les eventuelle bemerkninger/kommentarer fra vår designer.
- Sjekk helhetsinntrykket og hvordan dette ser ut i forhold til den ønskede kommunikasjonen.
- Sjekk at alle tekster er korrekte. Se etter skrivefeil, tegnsetting og mellomrom.
- Er logo, objekter og bilder plasserte på riktig sted?
- Er fargevalgene riktige?
- Annet?

Ved tilbakemeldinger og ønsker om endringer: Så ønsker vi oss så presise og detaljerte tilbakemeldinger som mulig. Unngå subjektive uttrykk som “litt større, bredere, lysere, flytt lavere" (osv.), men forsøk å konkretisere med fysiske størrelser som "20 % større skrift", "plasser logo en halv logobredde til høyre" (osv.).

Levering av filer

Oversendelse av filer

Alternativ 1:

Send oss e-post med dine filer samt nødvendig informasjon til .
Har du store grafiske filer, større enn 10 MB ber vi om at du benytter alternativ 2. 

Alternativ 2: 

Benytt tjenesten http://www.wetransfer.com (eller andre webtjenester for sending av store dokumenter).
Her aksepteres 2 GB. Husk da å oppgi vår e-postadresse som mottaker. 

Øvrige alternativer:

Har du mye å sende til oss, vil vi gi deg tilgang til en ftp-konto, slik at du kan sende ubegrensede størrelser.
Du kan også dele via DropBox og andre tjenester.  

Husk å merke alle filer tydelig med gode filnavn, slik at vi vet hva som tilhører hvilke produkter. Gi gjerne utfyllende kommentarer i e-postfeltet.

Trenger duDesignhjelptil uforming roll up, messevegg eller annet?
Sjekk også ut vår side om designtips for rollup og nedlasting av maler!

Filformater

  • Vi forutsetter trykkeklare filer, med mindre du ønsker at vi bistår med designhjelp.
  • Vi foretrekker følgende fil-formater: PDF, AI, og TIF (uten layers, LZW-pakket) - men aksepterer også andre formater.
  • All produksjon foregår i CMYK, derfor ønskes alle filer og innhold leveret med CMYK fargerom. Da unngår vi nyanseforskjeller ved konvertering av farger (typisk fra RGB) til CMYK.
  • Om logo/annet benytter Pantone farger, må disse konverteres til CMYK. Men gi oss Pantonereferanser slik at vi kan kvalitetssikre farger!!
  • Om det ikke er spesifisert noe annet, skal alt grafisk arbeide leveres 1:1 utfallende uten bleed/skjæringsmerker.
  • Påse at CMYK-verdier ikke inneholder veldig tung farger, helst ikke mer enn 250%. Dette kan medføre at trykket ikke blir av beste kvalitet. Enhver bruk av CMYK-farger bør også inneholde minimum 5% da fyll mindre enn dette kan oppleves tilsvarende 0 %.

Bildeoppløsning (dpi)

Dette varierer fra produkt til produkt. All print skjer ved høy oppløsning i selve produksjonen, typisk 360 til 1440 dpi. (DPI = piksler pr. tomme). Generelt så har vi følgende anbefalinger:

  • For større plakater og Roll-ups (>1m2) anbefales minimum 100 dpi på alle bilder levert til produksjon. For at tekst og bilder skal oppleves å være i høy kvalitet (tilnærmet fotokvalitet) på nær avstand (<1 meter) bør de være 100-200 dpi. 
  • Husk at store plakater og roll-ups betraktes på avstand, så man kan få "akseptable resultater" fra ca. 50 dpi. Men tilstreb minimum 100 dpi.
  • Dersom du har en roll-up 80 cm bred og ønsker et bredt bilde, så bør det ha 2267 pixler bredde for å oppnå 72 dpi. Ved 200 dpi bør bildet ha 6299 pixler i bredden.
  • Bilder av lav oppløsning (<72 dpi) kan oppleves  "kornete" og "uklare". Dersom vi skal bistå med designhjelp ønsker vi alltid bilder i høyeste oppløsning tilsendt.